Sabtu, 29 Oktober 2011

When Winter Sonata Turns to Anime



Salam,

Penat blogwalking ari ni..hehehe...rata-rata peminat Korean Pop yang mana aku sendiri tak mampu nak ingat nama kumpulan pujaan diaowang ni.Banyak sangat... :D

Maybe ramai antara korang tak tau yang fenomena gilakan cerita Korea ni sejak awal 2000 lagi.Aku pun masih sekolah time tu.Tetapi zaman tu bukan macam sekarang.Semua citer yang nak kena sediakan tisu banyak2...sat lagi menangis depan tv.Sume citer Korea yang ending sedih atau ada part yang sedih.

Namun begitu,banyak2 citer Korea yang betul2 meletup masa tu ialah WINTER SONATA.Actually aku pun tak tau macam mana jalan cerita coz aku kat boarding school-asrama-.Baru2 ni aku mengikuti citer ni kat saluran Astro 715 Anime.



Baru aku tau nape citer ni meletup kebaboomm..sedih...tapi still tak boleh lawan STAIRWAY TO HEAVEN.Aku suggest korang tengok citer tu.Kisah cinta yang agung..

Aku pun macam owang lain..sanggup beli vcd,belajar bahasa Korea dan nyanyi lagu tema Korea dengan fasih...



Ada banyak lagi drama Korea yang menjadi kegilaan aku masa tu.Antaranya,My Love Patzy,Lovers in Paris,Jewel in the Palace and banyak lagi.Namun begitu,kefamousan diaowang semakin pudar kerana dek arus zaman n when the new culture hits the world-KOREAN POP.

Last but not least,inilah hero pujaan ku...ngeh ngeh ngeh..


LEE DONG GUN


KWAN SANG WOO

P/s: Peeewwiiitttt....tergugat iman

Posted via Blogaway

Tiada ulasan: