Rabu, 16 November 2011

Apabila Terlebih Berkasih Sayang



Salam,

Terperanjat juga tengok berita dalam android tadi. Kadar kelahiran anak luar nikah meningkat dengan mendadak! Yang boleh dihitung ni adalah yang berjaya melahirkan secara 'sah' dan kelahiran di daftarkan di Jabatan Pendaftaran. Kalau yang mati pulak?

Sabah mendahului jumlah tertinggi diikuti rapat oleh Selangor,Sarawak,Johor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Mengikut statistik,seramai 152,182 anak luar nikah di daftarkan sejak 2008-2010. Kelahiran adalah berdasarkan seks bebas atau di rogol.

Bagi pendapat aku lah kan. Semua orang yang sedang bercinta ni memang ada naluri untuk menyentuh pasangan masing-masing. Setakat berpegang tangan,pandangan ni dah lali bagi masyarakat kita sekarang. Lumrah manusia mahukan belaian dari insan yang kita sayang. Tetapi sejauh mana sayang pasangan kita bila akhirnya kita mengandung tanpa pernikahan dan akhirnya kita ditinggalkan.

Perkara paling utama yang para remaja kita tak tahu ialah berapa lama sperma mampu bertahan di dalam rahim kita. Tidak mengejutkan kalau remaja memilih ketika 'datang bulan' untuk melakukan seks. Tetapi,kenapa sesetengahnya kantoi? Sperma remaja/dewasa lelaki yang sihat mampu bertahan sehingga haid habis!

Buat pengetahuan remaja lelaki pulak,jangan ingat korang akan terlepas selepas mengerjakan anak orang. Sekiranya korang bawah 17 tahun dan melakukan seks secara paksa atau rela anak orang yang berumur bawah 19,takpe masuk rumah bakti dulu. Relaks dulu kan. Bila masuk sahaja 18 tahun,korang akan dihadapkan di mahkamah dan di jatuhkan hukuman setimpal. Yang paling tak tahan tu kena sebatlah. Ada seorang pakcik kat kampung aku rogol anak sendiri. Bila dah dapat hukuman sebat,sampai sekarang berjalan pun tak betul kesan dari sebatan.

Dia rela. Kenapa aku di persalahkan? Memanglah sebab secara suka atau paksa,melakukan seks dengan gadis bawah umur tetap dikira rogol.

Sejauh mana kita menjaga maruah kita baik yang lelaki atau perempuan,terpulang kat masing-masing.

P/s: Teringat pulak masa sambutan Hari Kemerdekaan haritu kat dataran. Remaja seawal 9 tahun berkeliaran berkumpulan baik lelaki atau perempuan. Dik,mak ayah tak tau ke?

Posted via Public phone kat taman perumahan aku

2 ulasan:

BiQa HatmiN berkata...

makin dunia maju, makin teknologi canggih makin banyak benda macam ni terjadi. sekarang ni budak kecik pun dah pandai kiss2.. panda ringan2..

mama shifa berkata...

knp mesti buang?
bela la..tu kan manusia bkn anak patung
hangennn