Rabu, 23 November 2011

Sayang Anak Luar Nikah



Salam,

Semalam aku beli majalah Mastika Edisi Disember 2011. Nampaknya ada blogger kita menulis untuk majalah no 1 kat Malaysia ni. Baca kisah  Must Love Cat yang menyayat hati. Boleh baca kisah Hero,kucing yang mempunyai hayat yang panjang setelah kakinya cedera parah akibat di potong.

Aku suka review sesuatu yang menarik perhatian dan yang boleh di kongsi bersama. Kalau anak gadis kita sewenang-wenangnya buang anak,kita tengok pulak remaja kat Leones Argentina.

Pamela Villarruel nama gadis remaja ni. Tau tak dia ada TUJUH ORANG anak luar nikah! Tapi apa yang nak kita hairan sangat betul tak. Bukan dia sorang je macam tu. Ramai lagi kat luar sana.

Pamela ni baru je berumur 20 tahun. Kali pertama dia melahirkan anak,dia berumur 14 tahun. Boleh tahan subur ni. Setahun sorang anak haaa... Tapi taklah setahun sorang. Dia ada anak yang kembar tiga pada tahun 2006 dan kembar tiga lagi pada tahun 2008.

Kesemua anaknya si Pamela ni bukan dari ayah yang sama. Boyfriend selalu tukar-tukar. Tapi bila pregnant, Pamela ditinggalkan seorang diri. Nasib badan.

Sekarang ni,Pamela membesarkan anaknya seorang diri tanpa ada lelaki yang bergelar suami di sisinya. Pamela bukan anak orang kaya. Nasib baik family Pamela tetap menyokong Pamela.

Pamela tak sanggup berpisah dengan anak-anaknya. Walaupun ramai yang tampil menawarkan untuk mengambil anaknya sebagai anak angkat. Kata Pamela,anak-anaknya ibarat malaikat kecil dalam hidupnya. Pamela seronok melayan anak-anaknya walaupun zaman remajanya tak macam orang lain. Kira dia ni jenis berani buat,berani tanggung. Kisah selanjutnya dalam majalah Mastika.

Kebetulan paper tempatan semalam ada menyiarkan berita tentang mayat bayi yang dijumpai kesan sembelih di leher. Hari-hari kes buang bayi. Lama-kelamaan kita akan lali dengan cerita yang macam ni. Bagi kita, sudah biasa. Apa agaknya akan terjadi nanti.

Tapi remaja kita jangan pulak ikut jejak langkah Pamela. Memang dia jaga anaknya dengan baik. Yang itu bolehlah diikut. Tapi zina tu dosanya adalah tergolong dalam dosa besar. Mana-mana agama pun melarang seks tanpa nikah.

Kalau ada kawan-kawan kita yang sedang pregnant tanpa nikah tu,kalau tak mau jaga anak,baby hatch ada kan? Family pun ada betul tak. Cukuplah sekali buat kesalahan. Tapi jangan sampai kita ragut nyawa yang tak berdosa. Sesungguhnya kita tak berhak buat macam tu.

Jangan Jadi Pembunuh!



Posted via Public phone kat taman perumahan aku

2 ulasan:

Beckhrooy berkata...

Berani buat berani tanggung ^^ tapi bagus dia ni yer sanggup besarkan anak seorang diri.

ALLYNA HASHIM berkata...

adoyaiiii.....
pamela ni boleh di kira pelacur la....
tp klo kt malaysia ni x mustahil boleh ade kes cm pamela ni....
klu kes buang2 bayi ni yg allyna x senang duduk...
kita kawen nk sgt anak tp blom ade rezki tp dorg kt luat sne senang2 buang bayi tu kn.....