Isnin, 28 November 2011

Tragedi Ke Tandas : Malaikat Maut Sentiasa Perhati Kita!



Salam,

Cerita ni pada malam minggu lepas. Aku tunggu jugak kot keluar paper tempatan. Tapi dah dua hari tak ada pun.

Kisah tragis ni berlaku kat stesen minyak Esso berdekatan dengan Restoran Jejantas Sg.Buloh. Menurut encik husband yang pergi ke kaunter pembayaran,dia sempat tengok seorang lelaki maut kena gilis dengan lori masa lelaki tu nak pergi ke tandas. Lelaki tu boleh lalu depan lori yang dah nak gerak.

Encik husband pun terkejutlah dengan apa yang dia tengok. Sepanjang perjalanan menuju ke bandar,dia diam je. Agak jauh sikit baru dia bersuara. Dia kata dia insaf kejap sebab kemalangan ada kat memana. "Mama,kalau Papa tak ada macam mana?" Oleh sebab tak mau perbualan menjadi hangat,aku cakaplah dah siap tulis wasiat belum ni. Pastikan segala harta benda yang ada value letak nama Mama ye. Aku tergelak. Encik husband dah buat muka kelat. Hehehehehe.... tapi dalam otak,aku tak mahu semua tu. Nanti makin di layan,makin syahdu pulak keadaan.

Malang tak berbau bila kita boleh di timpa kemalangan kat memana je. Encik husband cakap,malaikat maut sentiasa ada bersama kita. Dengan mengingati mati pun kita dah dapat pahala.

Jauh di sudut hati,aku pun takut bila mengenangkan bagaimana atau bila malaikat maut datang menjemput aku nanti.

Posted via Public Phone Kat Tengah Laut

2 ulasan:

ShahizanAzmi berkata...

Memang tak boleh elak daripada mati. Mati boleh dimana-mana sahaja. Berdoalah agar mati dalam keadaan beriman (:

mas saari berkata...

salam perkenalan dari blog Ben..
happy blogging!

mati tu pasti!