Rabu, 21 Disember 2011

1sen 1983 Bernilai Rm3000++?



Salam,

Encik husband ada seorang kawan yang hobinya mengumpul segala jenis duit. Kata encik husband,kat rumah kawan dia ni,dah macam peti besi Bank Negara. Bersepah dengan duit!

Money collector atau numismatik adalah hobi kedua yang termahal kat dunia selepas pemgumpul setem. Mereka ni sanggup berhabis duit untuk hobi ni sebab mempunyai nilai pelaburan besar di masa hadapan. Contohnya matawang malaya 1905++ bernilai satu juta lebih di pasaran.

Semalam,encik husband call aku.

Mr Lanun : Ma,cuba mama tengok dalam tabung mama kot-kot ada duit syiling 1 sen tahun 1983 yang tembaganya cantik. Yang buruk tak mau ye.

Mrs Lanun : Untuk apa pa?

Mr Lanun : Kawan papa nak beli. Rm3000 sekeping kalau kualiti dan keadaannya baik.

                       ...............

Aku pun beria-ria la korek tabung sebab aku ni pengumpul duit syiling 1 sen. Tapi sayang,satu pun tak ada. Hurrmmmm....tak ada rezeki. Sebab bukan mudah nak cari dan jumpa ataupun aku dah terlepas pandang.

Satu lagi duit syiling yang menjadi buruan peminat numismatik ni. Duit syilling sepuluh sen tahun 1971. Nak tahu sebab apa duit syiling ni berharga? Masa proses cetak duit ni,Bank Negara ditenggelami banjir dan hanya sempat mencetak 3000++ unit je.

Belek-belek lah syiling dalam poket tu. Kalau terjumpa,apa tunggu lagi. Iklankan dan mesti jadi rebutan! Sebab harganya ada yang mencecah rm5000++!

Posted via Mesin Taip Buruk-All the images that appears in this entry is belongs to Google or Lanun Darat Heritage

3 ulasan:

encik Cool berkata...

menyesal aku x menabung dari kecik!!

syieda ;) berkata...

ohh! yeke? syieda baru tahu. syieda menabung duit seposen je sebab lubang tabung kecik. nanti nak korek tabung la. harharhar :D
*macam ada je XD

syieda ;) berkata...

*macam ada je duit 1 sen. XD