Selasa, 6 Disember 2011

Blogger Tukar Modus Operandi



Salam,

Dah semakin ramai para sahabat blogger mula bercerita tentang ni. I FOLLOW YOU,YOU FOLLOW ME! Eh silap. FOLLOW ME,I WILL FOLLOW YOU.

Bagi sesiapa yang selalu ping entri di wall group blogger di Facebook,semua orang pasti dah merasai apa itu spam link. Maksud spam link ialah kita letak url blog kita dengan lengkap di ping blog blogger lain. Ada segelintir blogger suka,ada segelintir yang tak suka.

Sebelum 'berani' nak spam link kat ping blogger lain,sila baca dulu terma dan syarat group. Ada yang membenarkan spam link dan ada yang tidak. Group yang dikhaskan untuk para blogger berblogwalking dan ping entri ada banyak kat Facebook. Aku  cuma larat masuk 53 group je. Itu pun dah cukup banyak.

Tapi kebelakangan ni,kebanyakkan blogger yang nak tingkatkan bilangan follower dah mula menukar modus operandi mereka. Melalui undangan RSVP Facebook pulak. Cara yang bijak sebab boleh add semua ahli group,bayangkan ada 10,000 ahli,suku atau separuh daripadanya kemungkinan besar akan follow. Manakala yang lainnya mungkin tak ambik port.

Bagi yang nak cepat dapatkan follower instant mungkin boleh cuba. Tapi kesannya sendiri pun tau lah. Baik atau buruk,terpulang pada masing-masing.

Cuma jangan jadi macam seorang blogger ni. Aku dah tekan butang unfollow pun masih appear lagi kat treasure island aku. Dua tiga hari ni aku asyik berkias je pasal dia. Dia salah seorang blogger yang tabur janji follow saye,saye janji follow awak balik. Dia pulak tak endahkan blogger yang kecil-kecilan. Nampak dia akan bertenggek di blogger yang followernya ribu riban. Dan sorilah blogger yang follower kecik,dia takkan follow. Dan dia jenis yang suka mengata blogger lain terang-terangan! Mana respect tu???

Aku jeles ke? Tak,buat apa nak jeles. Kemampuan dan kemahiran masing-masing.

Biarkan si luncai dan labu-labunya. Lagipun tak baik mengata kalau tak mau menghormati caittt... :p.

Posted via Mesin Taip Buruk-All the images that appears in this entry is belongs to Google

1 ulasan:

cik bunga berkata...

yes, they r really annoying.. dah penat tgk..huhu