Sabtu, 5 November 2011

Dia Baru Saja Berumur 17 Tahun Tapi..



SATURDAY NIGHT FEVER

Salam,

Setiap blogger yang baru pasti akan mencari idola blogger mereka bagi sumber rujukan ataupun inspirasi mereka. Tidak ketinggalan aku juga berbuat begitu.

Dia adalah blogger yang ketiga aku bookmark kan dalam android aku agar aku sentiasa mengikuti perkembangannya. Sebelum itu,aku bookmark kan dua orang blogger yang aku jadikan sebagai inspirasi untuk berjaya berblog.

Si dia baru sahaja berumur 17 tahun. Namun popularitinya menyamai blogger yang bertapak bertahun-tahun. Malah dia baru sahaja berblog selama setengah tahun. Namanya mula meniti dari satu blog ke blog yang lain kerana pageviewnya mencecah jutaan setiap bulan.

Istimewanya si dia ini kerana kebijaksanaan menarik traffik untuk membaca blognya. Apa ertinya sesuatu blog sekiranya bukan untuk dibaca. Apa yang buat aku cukup sanjung dengan si dia ialah bahasa yang diguna pakai di dalam blognya. Bahasa Melayu tulen dan tidak terjejas langsung ayatnya. Namun begitu dia berjaya menarik perhatian semua! Dulu aku hampir putus asa kerana orang tak minat baca blog aku sebab bahasa terlalu formal dan kadang-kadang aku selitkan bahasa inggeris. Tapi sejak aku mengikut blog si dia,aku sedar aku harus menjadi diri sendiri. Tak perlu ikut cara orang lain. Jadilah diri sendiri kerana lambat laun kalau kita cuba jadi orang lain akhirnya blog sendiri kehilangan identiti. Si dia berjaya membuat aku membuka mata seluas-luasnya. Berikut senarai blog yang aku dah kategorikan

Blog Paling Santai

 Santai Bersama Ben

Blog Kegemaran

  Great Teacher Onizuka

Blog Rujukan

  Si Dia Yang Berumur 17 Tahun

Blog Harus Baca

Semua follower blog aku

Aku ucapkan terima kasih kepada follower kerana sudi follow blog aku yang tak seberapa ni. Aku pun follow blog korang semua dan belajar banyak tips menarik dari blog korang. 

Ikutlah Resmi Padi,Semakin Tunduk Semakin Berisi.

Posted via Public phone kat taman perumahan aku

Tiada ulasan: