Sabtu, 3 Disember 2011

Eh Itu Dia : Kuntilanak Kesurupan



Salam,

Aku tak sedar dah masuk bulan disember. Sibuk dengan keje yang tak pernah habis dan sibuk berblog ;)

Hari Sabtu hari yang santai untuk kami sekeluarga. Duduk berehat kat rumah je. Lagipun kebelakangan ni hujan memanjang. Nak ke pantai atau ke Ulu Yam mesti mandi kejap je. Tak seronok kalau macam tu.

Aku teringat bila masuk je bulan baru,Astro Box Office mesti release cerita baru. Hari ni aku nak review filem seram dari Indonesia-Kuntilanak Kesurupan-Pontianak Kerasukan dalam bahasa Melayu kita.

Cerita ni mengisahkan tentang Wesley telah mengambil projek untuk menulis biografi tentang pelakon terkenal. Wesley cuma boleh menulis tentang yang baik-baik je dan tak boleh menceritakan yang kurang baik . Tetapi malang mula menjengah Wesley apabila sebaik saja menerima tawaran tu,dia dan adiknya Alice telah di ganggu oleh kuntilanak ni termasuk teman serumah dan teman sekuliahnya. Sampai satu saat,Alice telah diculik oleh kuntilanak kerana Wesley tetap meneruskan untuk 'membodek' pelakon terkenal walaupun dah di beri amaran. Siapa kuntilanak tu? Apa kaitan kuntilanak dan kisah pelakon yang ditulis Wesley? Kenapa orang yang tak bersalah pun terkena sekali? Hidup ke Alice?

Korang boleh download cerita ni kat Youtube atau boleh tonton di Astro Channel 953.

•Siang-siang pun si Set-an ni boleh keluar nak takutkan orang.

•Ponti-anak-remaja pun boleh kena rasuk ek?

•Pelakon yang sama membintangi Pocong Ngesot-Aziz Gagu

•Bintang undangan Jupe (Julia Perez) menjadi pensyarah yang seksi dan menunjukkan aset di dadanya yang bernilai

•Filem yang gagal menakutkan penonton. Puntianak di rasuk oleh pocong??!!!

P/s : Aziz Gagu tetap jadi pujaan-sedang menonyoh muka kuntilanak dengan mop sebab pijak lantai yang baru lepas di mop.hehehehe..

Posted via Mesin Taip Buruk

1 ulasan:

Beckhrooy berkata...

@tak minat sgt cerita seram AKA hantu, heh