Sabtu, 3 Disember 2011

Ini Baru Cheap Sale Giler Kentang!



Salam,

Tadi aku keluar shopping dengan Encik Husband. Keluar cari barang keperluan sekolah untuk dua orang adik aku yang kat kampung.

Destinasi pilihan ialah Mydin Kotaraya. Hujung minggu macam ni,Kotaraya penuh dengan warga asing. Bermacam ragam,rupa wajah dan bermacam bau!

Mydin hari ni memang penuh dengan pelanggan yang nak cari barang sekolah. Yelah,dah dapat duit bantuan kerajaan,duit tu tentulah ke barang sekolah.

Aku dan Encik husband menuju ke tingkat 3. Memang padatlah dengan manusia. Mula-mula ke bahagian baju,aku belek-belek baju uniform kaler biru. Pendafour dan baju kurung. Sedang aku membelek,Encik husband datang bawak sehelai baju. Dia suruh aku belek dulu harganya. Aku macam tak percaya. Hanya Rm5 je!! Wow! Giler kentang punya murah!

Aku check pulak kualiti kain. Memang berbaloi lah. Kain kapas yang serap peluh,tak tipis dan memang kain berkualiti. Baju dan kain sarung masing-masing Rm5. Aku ambik 4 helai. Jadi dapat la Rm20. Baju kurung,kain yang kaler biru dan pendafour semua berharga Rm5 dan sesetengahnya Rm3. Cuma baju putih untuk lelaki je harga biasa. Tapi seluar biru untuk budak darjah 1-3 ada yang berharga Rm3-Rm5.

Aku ke bahagian kasut pulak. Tahun ni aku tak jumpa yang murah. Semua standard price. Tapi kalau seorang boleh dapat lengkap barang sekolah dengan harga tak sampai Rm100.

Walaupun bersesak,aku dengan Encik Husband happy sebab dapat jimat belanja selain dapat barang yang berkualiti.

Terima kasih Encik Husband!

Posted via Mesin Taip Buruk

Tiada ulasan: