Isnin, 24 Oktober 2011

Seni Alih Suara

Salam,

Tentu ramai yang suka tengok kartun atau animasi...di percayai boleh menghilangkan stress ( tapi aku pulak yg stress sebab terpaksa berebut channel...haiya..) Entri aku kali ini berkisarkan tentang dunia alih suara yang terdapat di Malaysia kerana aku juga sebahagian daripadanya. Tapi aku taklah jadi voice actor atau voice talented. Cuma jadi penterjemah dan skrip polisher.

Dalam entri ni aku tak nak ulas panjang lebar. Biarlah sebagai pengenalan dulu. Tapi ini bukan keje permanant aku pun. Secara sambilan dan mengisi masa senggang yang ada. Hah,nak tau lebih lanjut......

Bukak pesbuk cari Dubber Inc (Malaysia)kerana aku juga turut berada di situ..hehehehe..

Dalam entri lain aku akan ceritakan apa itu alih suara,polisher atau apa saja yang berkaitan dengan penterjemahan skrip.



Pendek kata,senang tengok kartun. Tapi tau tak azab dibelakang tabir?? Ingat masyuk ke? Takat nak glamour atau instant duit punya pasal,lupakan niat itu.

p/s : kengkawan dubber inc yg lalu dan terserempak dengan entri ni,jangan marah.hehehehehe..sekadar untuk berkongsi ye.chill yall.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Tiada ulasan: