Sabtu, 19 November 2011

I Hate You Bozzo!



Saturday Night Fever

Salam,

Puas melanun kat blog orang,aku terjumpa blog yang pada perkiraan aku authornya jenis yang berhati kering,jujur dan aku tau dia ni jenis yang pretty tough.---> CLOWN HATTER 

Dia berkongsi sesuatu yang aku tak suka dan yang aku paling takut dalam ni,BADUT! Maaf ye badut kat luar sana. Ada sebab kenapa aku takut badut.

Masa aku kecik,masa tu tahun 1990an,datang cuti sekolah atau musim perayaan je mesti akan menyiarkan cerita sarkis. Dalam sarkis tu,ada seorang badut yang bergelar Bozzo. Rupanya bukan macam badut kat Malaysia. Badut kat Malaysia aku tak takut. Diaorang touch up sikit-sikit je. Tapi badut orang putih ni memang pure badutlah kan.

Mungkin sebab aku dah pandai ada rasa takut pada sesuatu,aku takut tang senyuman badut yang meleret sampai ke pipi dan bahagian mata yang merenung kita. Eeekkkkk....... Masa tu aku dalam lingkungan 6 tahun.

Kisah kedua aku takut kat badut ialah filem Hollywood bertajuk IT. Badut yang membunuh kanak-kanak! Ditayangkan sekitar 1993. Sebenarnya seekor labah-labah yang besar dan menyamar sebagai badut untuk menarik kanak-kanak mengikutnya. Part yang aku seram,It sedang memegang belon dan melambai-lambai ke arah kanak-kanak. Fuh,sampai sekarang aku ingat. Aku tunggu juga kot Astro ada tayangkan kat HBO atau MAX.

Badut-Poker Face-Joker-spesis yang sama. Tapi yang lebih bahaya adalah orang yang bermuka-muka walaupun tak touch up macam badut.

Posted via Public phone kat taman perumahan aku

Tiada ulasan: