Ahad, 4 Disember 2011

Cinta Tinta,Cinta SMS



Salam,

Kehadapan saudari yang kini berada di mana sahaja dengan harapan sihat selalu. Tujuan saya mengirim surat ini adalah untuk berkenalan dengan saudari. Ini butir-butir peribadi saya..



Itulah antara perenggan yang pertama yang aku baca bila membuka helaian surat perkenalan suatu masa dulu. Seronok dapat surat cinta ni. Susah nak gambarkan perasaan tu kalau ada orang yang diam-diam meminati kita. Syok pun ada,terasa diri tu glamour pun ada dan bercampur baur perasaan tu caittt...

Aku bukan pelajar famous kat sekolah dulu. Tapi aku ada kipas-susah-mati sendiri. Masa tu aku masih tingkatan tiga dan si dia tingkatan lima. Sebelum tu ada juga yang menghantar surat nak berkenalan. Tapi aku tak berani nak balas sebab kalau kena tangkap,confirm kena bersanding masa perhimpunan sekolah. Malu oooo...hehehehe

Si dia ni tak pernah putus asa hantar surat. Sehari sampai 5-6 surat. Aku cukup menyampah sebab si dia kategori lelaki tak hensem. Huhuhuhu...lagi pulak masa tu aku nak PMR. Jadi tak melayan sangat.

Aku simpan semua surat cinta yang aku dapat dari tahun 1996-2001. Ada kira-kira 500 keping semuanya. Bila balik kampung,aku belek-belek semula. Seronoknya kenangan masa tu.

Si dia tadi tetap tak putus asa menulis surat. Kali terakhir aku dapat surat dari  si dia masa si dia dah jadi army kat Port Dickson. Siap bagi gambar lagi. Itulah kali terakhir aku dapat surat cinta dan lepas dari tu,era cinta sms bermula.

Cinta sms ni tak boleh nak simpan banyak -banyak sebab space storage tak banyak. Lagi pulak cinta sms memerlukan modal yang banyak. Awal-awal dulu satu sms je dah 0.50. Untung la sekarang setiap sms cuma satu sen.

Cinta tinta buatkan kita tersenyum sehingga ke akhir hayat kita. Cinta sms pulak,senyum semasa hanset kita berbunyi je.

P/s : Lain pula cerita Encik Husband yang juara sanding di sekolah masa gila-gila remaja dulu.

Posted via Mesin Taip Buruk

Tiada ulasan: