Isnin, 5 Disember 2011

Lain Padang Lain Belalang



Salam,

Blog kita,wajah kita. Sebenarnya orang baca sikap kita melalui emosi masa penulisan entri bukan melalui entri kita semata-mata. Contohnya kita tau kawan blogger kita ni sedih kalau entrinya sedih. Begitu juga kalau kawan kita tu tengah marah atau gembira. Tak ketinggalan juga entri berbunyi cemburu dan sinis.

Dalam dunia maya,blog ke,facebook ke,twitter ke,orang tak kan nilai kita dari dunia sebenar kita. Salah satu sebab masing-masing tak kenal. Lainlah kalau si pembaca kawan kita atau keluarga kita. Jadi melalui emosi penulisan kita lah orang akan mengenali kita.

Dan jangan lupa juga,setiap orang berusaha dengan cara masing-masing dalam dunia blogging ni. Semua mahukan tempat yang baik. Guna taktik baik ataupun kurang baik,itu lumrah manusia. Tapi bila kita sudah berada di tempat tinggi,jangan lupa pandang ke bawah. Suatu masa,ada orang yang akan ganti tempat kita. Lumrah dunia,life is circle!

Jadi,positif lah selalu dan jangan putus asa untuk terus menapak walaupun perlahan. Selagi kita berada di bawah,orang tak akan peduli apa yang kita tulis apatah lagi nasihat yang di beri. Kita lupa yang Allah menghantar sesiapa pun untuk menjadi utusannya. Berusahalah dengan ikhlas!

Sekian tazkirah Maghrib hari ni.



Posted via Mesin Taip Buruk

1 ulasan:

shahrazali berkata...

nasihat yg bagus utk sy...hehe... kayuh perlahan-lahan.... teruskan penulisan dgn ikhlas...